Content watched by Whocopied.me

Case: Identitet

Det fynske gartneri Offer Madsen havde brug for et nyt navn i takt med sit øgede internationale fokus. Jeg startede med at spørge hvorfor.  

Offer Madsen er en familiedrevet virksomhed på Fyn. Generationsvirksomheden er vokset fra at være et fynsk gartneri til en international aktør, der udvikler boligtilbehør med grobund i grønne planter. Dette skifte krævede et nyt navn og et nyt pay off. 

Jeg gennemførte en session med marketingchef Pia Offer Madsen, hvor vi startede med at skrælle alle lag væk og satte fokus på virksomhedens kerneværdier og WHY. Det blev hurtig tydeligt, at hele den innovative proces med at udvikle nye designs driver deres arbejdsglæde og skabertrang i dag. De har også allerede flere patenter på intelligent design, og deres hjernekraft og drivkraft blev hjørnestenen i den trimmede identitet, som jeg udviklede til dem.

Det var afgørende, at navnet kunne begå sig globen rundt. Derfor skulle det naturligvis skrives på engelsk. Resultatet BotanIQ Lab understreger den intelligente udvikling, der ligger bag hvert eneste produkt. Navnet skaber billeder af nørder, der står i laboratoriet - og det er præcis, sådan virkeligeheden er. Navnet understøttes af Intelligent Plant Design - der tydeliggør identiten og fremhæver virksomhedens USP.  

  

Offer Madsen A/S blev til det noget mere værdiladede BotanIQ Lab med hjælp fra Bureau Brix. Marlene fik os til at gennemtænke vores WHY. Med hendes kyndige hjælp fandt vi frem til, at vi går på arbejde hver dag for at udtænke nye måder at anvende planter i boligen og for at skabe en god forretning. Det er vores WHY. Vi ELSKER navnet BotanIQ Lab og den udviklingsorientering og entreprenørånd, det signalerer.  

Pia Offer Madsen
Marketing og Produktansvarlig
BotanIQ Lab