Content watched by Whocopied.me

Case: Koncept

DyrlægeRingen ønskede at udvikle en kundeklub, der kunne motivere dyreejerne til at forsikre deres kæledyr - og fastholde dem som trofaste og loyale kunder. 

Troskab og venskab er synonymer for loyalitet. Derfor navngav jeg dyrlægernes kundeklub Best Friend Forever. Det er samtidig en reference til båndet mellem dyr og ejer og relationen mellem dyr og dyrlæge. 

Derefter sammensatte jeg en møgforkælet medlemspakke af fordele med rabatter, invitation til eksklusive events, fødselsdagsgaver og meget mere. Fordelene var så gode, at jeg fremhævede, at de naturligvis kun ville blive tildelt de bedste venner.

For at gøre kundeklubben endnu mere attraktiv og motivere til medlemsskab tilføjede jeg blandt andet en lodtrækningspræmie på et års forbrug af dyrlægehjælp.

Medlemsskabet blev gratis - såfremt at kæledyret var sygeforsikret.  

Resultat

Andelen af forsikrede dyr er steget med 40 procent årligt. Det er en markant stigning - ikke mindst sammenlignet med markedet, hvor der kun er en vækst på sygeforsikrede kæledyr på op til 10 procent i følge Agria Dyreforsikring. De årlige lodtrækninger om dyrlægehjælp og events har desuden været en vellykket vej til at eksponere DyrlægeRingen og kundeklubben i medierne. 

 

Vi har fuldstændig overgivet os til Marlenes verden... Hun har en uudtømmelig kilde til at vinkle vores budskaber, så de bliver kommunikeret effektfuldt og spændende til den tiltænkte målgruppe. Uden hendes hjælp var mange af vores tiltag aldrig nået uden for egne mure.  

Inge Ottesen 
Dyrlæge
DyrlægeRingen A/S

 

BESØG DYRLÆGERINGEN

 


Grafisk samarbejde med Digigraf