Tekstforfatter, copywriter, skribent, journalist, ordsmed...

Der er mange ord for os, der lever af at skrive. Selv er jeg uddannet journalist og arbejder i dag som freelance rejsejournalist og professionel tekstforfatter.  

Mig. Mig. Mig.

Det er sjældendt en god ide at skrive om dig selv frem for til dine kunder på din hjemmeside. Men jeg tænker, du er landet på denne side, fordi du gerne vil lære mere om kvinden bag tastaturet. 

14 år. Ældre var jeg ikke, da jeg greb titlen som chefredaktør og udgav mit første magasin sammen med en veninde. Hendes stedfar ejede den lokale ugeavis, så vi havde adgang til trykkemaskiner og nørdet snak om layout, stopeffekt og typografi. Og jeg elskede det. 

Spaltevis af erfaring og en jordomrejse senere valgte jeg at uddanne mig som Cand.Comm. i Dansk og Journalistik fra RUC. Bagefter flyttede jeg til USA for at nørde videre med kommunikationsstudier på Boston University. 

B
Jeg er et B-menneske


Tekstforfatter med to skriveborde på Fyn

Tilbage i Danmark har jeg skrevet for medier, virksomheder og organisationer i +10 år. Med kæledyr, sundhed og rejser som speciale. 

Når jeg ikke er ude at rejse med min bærbare, skriver jeg fra to skriveborde på Fyn.

Det ene, står i mit stråtækte bindingsværkhus på landet. Det andet, i Kontorfællesskabet Det Gule Pakhus – en fredet bygning på havnen i Faaborg. Her nyder jeg kigget til Det Sydfynske Øhav og ikke mindst at dele lejepladsen med andre kreative mennesker, der arbejder inden for kommunikation.

Hvorfor du skal vælge mig som tekstforfatter? 
Hvorfor skal du vælge mig som rejsejournalist?


Trendspotter inden for forbrugerliv

Jeg rejser ikke kun ud for at skrive hjem. Jeg deltager ofte i seminarer og kurser inden for kommunikation, marketing og forbrugeradfærd i udlandet. Det betyder, at din strategi og dine tekster er baseret på de seneste trends, når du vælger at booke mig som tekstforfatter og kommunikationsrådgiver. 

En tur i supermarkedet og boghandlen er også klassiske pitstop under mine rejser. Hylderne er god inspiration til strømninger i visuel identitet og sproglige smagsløg. Og så er de frem for alt effektive til at afsløre, hvad der hitter i kundevognen – og hvad der ikke længere er værd at skrive om.

Og så snakker jeg. Jeg taler med ekspedienter, kunder og de lokale. Fordi jeg ikke kan lade være. Og fordi de giver mig et værdifuldt indblik i forbrugerliv og kultur.

Lån mine tips om trends og copywriting på B-loggen

 

Hvorfor skal du booke mig som orddesigner?

Et andet ord for kreativitet er mod. Og jeg er modig med ordene.

Jeg kan hjælpe dig med forsider, bagsider og alt derimellem. På tryk og online. Fra Fyn eller resten af verden. Sådan cirka.

Læs ordene fra mine glade kunder